5 detských recenzií, ktoré si nechcete nechať ujsť

0 Komentárov
122 Zobrazení

Vieme to všetci, deti sú najlepší recenzenti. Neboja sa povedať veci bez okolkov alebo naplno vyjadriť nadšenie, ak sa im niečo zapáči. Preto sme ich poprosili o pár slov z prvej ruky, ktorými počas deviatich týždňov Prečítaného leta postupne zapĺňali rubriku Deti odporúčajú. My pre vás vyberáme päť z nich na jednej kôpke, všetky ostatné nájdete tu.

Od 3 rokov

Adam Stower: Ako Fin zaplavil svet

Ako Fin zaplavil svet - Adam Stower

„Páčili sa mi ilustrácie, sú roztomilé a tak pekne nakreslené. Na konci sa mi to zdalo veľmi smiešne, lebo tam bola chobotnica a loď na streche, zmrzlinárske auto na komíne aj tiger v meste. Dokonca aj panda! Nepáčilo sa mi, ako na Fina kráľovná kričala. Knihu by som odporučil pre všetkých. Niektoré strany som si vedel prečítať sám, lebo je na nich málo slov.“ (Andy, 6 rokov)

Kniha je pomerne čerstvou novinkou z vydavateľstva Albatros (2022). Celú Andyho recenziu si môžete prečítať tu.

Od 6 rokov

Jana H. Hoffstädter: Teporingo (Malý výlet do Mexika)

Teporingo - Jana H. Hoffstädter, Santiago Solís Montes de Oca (ilustrátor)

„Páčil sa mi hlavný hrdina Teporingo a to, že chcel cestovať. Bol veľmi odvážny, lebo sa rozhodol zo sopky ísť až k ďalekému moru. Od knihy som sa neodtrhol ani na chvíľu, ale je krátka, stihnete ju prečítať rýchlo. Kniha má aj pekné ilustrácie, páči sa mi ich farebnosť. Na konci knihy je aj Mini mexikopédia, kde sú rôzne zaujímavosti nielen o Mexiku, ale aj o zvieratách či jedlách, ktoré sa v knihe vyskytujú.“ (Maťko, 10 rokov)

Teporingo vyšiel v malom náklade vo vydavateľstve E.J. Publishing v roku 2021, treba ho rozchytať, kým je. Maťkova recenzia v neokresanej verzii tu.

Od 10 rokov

Vzdialenosť medzi mnou a čerešňou - Paola Peretti

Paola Peretti: Vzdialenosť medzi mnou a čerešňou

„Vzdialenosť medzi mnou a čerešňou je príbeh o deväťročnej Mafalde, ktorá pre zriedkavé ochorenie postupne prichádza o zrak. Celé je to nafigu. Našťastie blízkosť dobrých ľudí alebo aj zvierat zmení jej pohľad na osud, ktorý ju čaká. Kniha je rozdelená na časti podľa toho, na koľko metrov ešte Mafalda vidí čerešňu na školskom dvore. Postupne tak s Mafaldou odrátavame čas do tmy. Ak si myslíte, že je váš život nanič, skúste si ten Mafaldin zažiť aspoň v knihe. Možno sa vám ten váš bude nakoniec zdať celkom fajn.“ (Tamarka, 12 rokov)

Za knihu vďačíme vydavateľstvu Fortuna Libri, ktoré ju vydalo ešte v roku 2019. Trochu viac o nej si od Tamarky môžete prečítať tu.

Matt Ralphs: Severské mýty (Bohovia, príšery a hrdinovia starých Vikingov)

Severské mýty - Matt Ralphs, Katie Ponder (ilustrátor)

„V knihe Severské mýty sú príbehy o bohoch a obroch a iných netvoroch z obdobia Vikingov. Celá kniha bola plná ilustrácií, boli pekné a najviac sa mi na nich páčilo, že boli veľmi farebné. Kniha začala tým, že Odin zabil obra Ymira, z ktorého pozostatkov vytvoril svet a skončila Ragnarökom, teda koncom sveta. Neobľubujem knihy o bohoch, ale táto sa mi páčila. Moja obľúbená postava bol Thor so svojím kladivom Mjöllnirom, ktoré vždy zasiahne svoj cieľ. Najmenej sympatický mi bol Loki, lebo bol zlomyseľný.“ (Maťkoo, 10 rokov)

Severské mýty k nám prinieslo vydavateľstvo Slovart (2022). Ak chcete vedieť, aká postava sa najviac páčila Maťovmu bratovi, nahliadnite tu.

Od 14 rokov

Mark Haddon: Čudná príhoda so psom uprostred noci

Čudná príhoda so psom uprostred noci - Mark Haddon

„Čítanie tejto knihy bolo zvláštne, prečítala som ju rýchlo asi v priebehu dvoch týždňov, lebo sa čítala ľahko. No zároveň som sa niekedy počas čítania musela na dlhšie zamyslieť, aby som sa naladila na dianie v knihe a hlavne časté matické príklady. Páčilo sa mi, ako kniha realisticky opisovala svet chlapca s Aspergerom. Bolo obohacujúce vnímať na chvíľu svet z jeho pohľadu. Občas som však pri čítaní nechápala ľudí v okolí toho chlapca kvôli tomu, ako sa správali a mala som pocit, že ja by som sa k nemu zachovala inak.“ (Miriam, 16 rokov)

Ako vidí knihu Miriam medzi ostatnými knihami o mentálnej inakosti, si môžete dočítať tu. Kniha je na svete už nejaký ten piatok (2003), na Slovensko však dovandrovala iba minulý rok (Lindeni, 2021).

Detské knihy na oslavu jari

Jar nám už všade navôkol vonia. Poďme ju teda spolu...